sobota 31. října 2009

Snový deník

Podle všech dostupných informací je založení snového deníku první věcí, kterou je potřeba udělat. Zapisování snů je poměrně snadná a spolehlivá cesta, jak si sny zapamatovat a nepřijít o ně. Většina snů totiž má tu nepříjemnou vlastnost, že si je Buď vůbec nepamatujeme a nebo je zapomínáme krátce po probuzení.
Příští týden se tedy chci věnovat především zapamatování snů a jejich zápisu do snového deníku.

Jak bude vypadat můj snový deník:

Pořídil jsem si nelinkovaný sešit A5 (malý formát je praktičtější)
Každý zápis snu bude obsahovat:
  1.  Datum a čas probuzení (ráno, uprostřed noci, po odpoledním šlofíku)
  2. Název snu - krátký, který ho dobře vystihuje
  3. Samotný zápis snu - v první osobě, v přítomném čase (tedy Jdu, dělám). Pomáhá mi to při vybavení snu
  4. Seznam Snových znaků (dreamsigns - věci které prozrazují že se jedná o sen, něco co je v rozporu s každodenní realitou, neobvyklé, nemožné - např. lítal jsem ve snu na létajícím koberci)
  5. Seznam hesel které se ve snu vyskytly (činnosti, věci, osoby) k pozdějšímu porovnání a lepšímu povědomí o tom co se mi často zdá
  6. Další věci které mě zaujmou
To vše přijde na pravou stránku deníku, na levé pak bude prostor pro dopsání věcí na které si vzpomenu později (stává se mi velmi často, stačí pak šipkou označit  kam daná pasáž patří), dokreslení obrázků nebo náčrt mapek - to vše pomůže k lepšímu vybavení snu.

Žádné komentáře:

Okomentovat